Zjistěte jak snížit svůj tlak

Dle Global Health Observatory více než 40% dospělých trpí vysokým krevním tlakem, neboli hypertenzí. Když se vysoký krevní tlak neléčí, může poškodit ledviny, což vede k infarktu, mrtvici nebo srdečnímu selhání.

Vysoký krevní tlak je definován jako horní číslo neboli systolický krevní tlak v průměru 140 mm Hg nebo vyšší, a/nebo dolní číslo, čili diastolický krevní tlak průměrně 90 mm Hg nebo vyšší.
Nicméně existuje řada jednoduchých změn životního stylu, které můžete udělat pro snížení krevního tlaku, jeho prevenci nebo oddálení jeho dalšího rozvoje.

Vyvážený jídelníček s nízkým obsahem soli

Vaše strava by měla zahrnovat spousty ovoce, zeleniny, jiné na draslík bohaté potraviny a nízkotučné mléčné výrobky. Snížením příjmu soli významně snižujete riziko onemocnění vysokým krevním tlakem a také ho pomáháte kontrolovat.
Nejjednodušším způsobem, jak omezit příjem soli je kupovat čerstvé potraviny, na rozdíl od balených či zpracovaných potravin (polotovarů). Pokud kupujete balené potraviny, podívejte se na výrobky bez přidaných konzervačních látek. Pokud získáte povědomí o přehledu složení, budete přesně vědět, co jste do svého těla dostali. Chcete-li dochutit jídlo, rozhodněte se pro koření nebo bylinky namísto soli. Pokud máte potíže s drastickým snížení sodíku, snižujte postupně a pomalu, takže se Vaše chuťové buňky mohou odpovídajícím způsobem aklimatizovat.

Alkohol s mírou

Pravidelný příjem alkoholu může velmi významně zvyšovat krevní tlak. Pokud se chcete napít, dodržujte pravidlo jeden drink denně pro ženy, a dva nápoje denně pro muže (protože každé pohlaví odbourává alkohol odlišně). Jedna sklenička se rovná přibližně 120 ml vína, 1 velké pivo nebo jeden panák tvrdého alkoholu. Pokud v současné době pijete alkohol často, snižujte příjem pomalu v průběhu několika týdnů a přivykejte tělo na snižování krevního tlaku.

Pravidelný pohyb

Krevní tlak obvykle úzce souvisí s hmotností. Pro jedince s nadváhou je mnohem pravděpodobnější, že budou mít vyšší krevní tlak, než jedinci s normální hmotností. Pravidelné cvičení v kombinaci s dobrým jídelníčkem Vám pomůže zhubnout a následně snížit krevní tlak. Nejlepšími druhy cvičení ke snížení krevního tlaku patří chůze, jogging, jízda na kole, tanec a plavání. Silový trénink může být také přínosem. Snažte se o to, abyste se hýbali 30 minut denně čtyři nebo pět dní v týdnu. Dodržujte pravidelný režim, abyste dosáhli dlouhodobých výsledků.


Vyhýbejte se stresu

Chronický stres silně přispívá k vysokému krevnímu tlaku u mnoha lidí. Následně vše ještě zhoršíte, pokud reagujete na stres tím, že jíte nezdravé jídlo, nadměrně pijete alkohol a kouříte. Zvažte své největší stresory a pak pracujte na jejich odstranění kdykoli je to možné.

U většiny pacientů s vysokým krevním tlakem, bude poskytovatel zdravotní péče doporučovat léky na předpis, místo změny životního stylu.
Holmes Place klade velký důraz na Vaše zdraví. Úzce spolupracujeme s našimi klienty, abychom jim pomáhali posunout se dále a cítit se lépe. Od tvorby tréninkových plánů, přes tipy na snížení krevního tlaku, řešíme každý aspekt zdraví, aby klienti maximalizovali svoji celkovou pohodu. Chcete-li začít, najděte klub ve Vašem okolí již dne

Kategorie Tagy