Zachovej si chladnou hlavu, aneb jak trénovat, když je venku extrémní vedro

Ochrnující teplo + cvičení = těžká dřina. Ve vysokých teplotách se každý jednoduchý úkol zdá být složitý, zkuste se vyhnout vysoce intenzivnímu tréninku, když slunce pálí.

I když výzkum Oregonské Univerzity tvrdí, že horko pomáhá k lepším atletickým výkonům, dát si trénink, když je venku teplo, by mělo být spíš o vaší bezpečnosti než výkonu.

Teplé počasí zapříčiňuje, že se naše tělo přehřívá. A zatímco se potíte jak blázni, abyste se ochladili, vystavujete se riziku z dehydratace. Nezapomínejte tedy na doplnění tekutin před a po tréninku - pijte velké množství vody alespoň 1 hodinu před tréninkem, abyste doplnili zásoby vody.

Také není dobré se zrovna překonávat, když je horko a vyhnout se tréninku mezi 10. ranní hodinou a 4. odpolední (to jsou teploty zrovna nejvyšší).

Jaké je naše zlaté pravidlo? Vždy použijte opalovací krém. My doporučejeme minimálně faktor 30 SPF a nějaký, který obsahuje zinek, který vydrží, i když se zapotíte. Bez sluneční ochrany z domu zkrátka nevycházejte, i když je trochu oblačno, protože UV paprsky pronikají i skrze mraky.

Pokud toužíte po venkovním tréninku v létě, tady jsou nejlepší a nejbezpečnější způsoby:

heat - shade

1. Kruhový trénink ve stínu

Vyberte si nějaké dobré místo ve stínu a dejte si tam neintenzivní kruhový trénink - držte se dřepů, práce s hmotností těla a protažení. Vaším cílem by mělo být zvýšit si tep, aniž byste na sebe byli tvrdí.

heat - joga

2. Jóga za východu slunce

Užijte si jemnou záři ranního slunce na vaší tváři zatímco provádíte jógu a meditaci hned po ránu. Využijte té možnosti propojit se přírodou a užijte si svobodu a neomezený prostor kolem vás, ať už jste v zahradě, parku nebo na pláži.

heat - swim

3. Plavání v divočině

Není nad to se smočit v rybníce, jezeře či říčce, zrovna když je slunce nejdrsnější. Chladná voda může poskytnout úlevu od horka a osvěží vás při vašem tréninku.

heat - gym

4. Trénujte uvnitř

Pokud je slunce opravdu vyčerpávající, běžte za svým tréninkem radši do posilovny. Prostředí s klimatizací vám umožní si konečně užít ten skutečně náročný trénink a nemusíte kvůli tomu ohrozit své zdraví.

heat - run

5. Běh v děšti

Když se konečně počasí trochu umoudří a maličko sprchne, využijte toho, nazujte si běžecké tenisky a užijte si vodopád deště. Možná vás i našlapování do kaluží vrátí do dětství. Nezapomínejte, že ale i za deště je třeba dodržovat pitný režim před a po tréninku.

Kategorie Tagy