Super rychlé polévky, které si připravte ke každodennímu obědu

Nezáleží na tom, jestli je venku spalující horko nebo ,,křupavý” zimní den, miska polévky je vždy jedním z nejlahodnějších způsobů, jak nacpat obrovské množství výživných složek do jedné porce. A je to také jeden ze způsobů nejrychlejších. Díky výzkumu Národní knihovny medicíny se ukázalo, že porce polévky může pomoci snížit váhu, protože dokáže velmi rychle zasytit.

Ať už se jedná o lehké, osvěžující gazpacho nebo polévku plnou vydatného dušeného masa, polévky jsou zdravé, zklidňující a naprosto jednoduché na přípravu. Připravili jsme tři rychlé a prosté varianty polévek. Tu, jejíž příprava vyžaduje pomalé vaření, tu, kterou zvládnete během polední pauzy či tu, kterou si můžete uschovat v lednici a využít ji jako palivo během vašich pracovních dnů. Otázkou je, jakou připravit jako první.

fast soup inside 2

1. Pikantní vegan polévka z černých fazolí

Zdroj: Cookie and Kate

Veganská, vegetariánská a bezlepková. Tato polévka od Cookie a Kate inspirovaná Kubou nevyžaduje množství koření, aby se docílilo její syté, komplexní chuti. Můžete ji navíc uchovat v lednici po dobu čtyř až pěti dnů, což je ideální během pracovního týdne. Černé fazole jsou výborné pro vaše srdce, obsahují množství vlákniny, draslíku, vitaminu B6 a obsahují rostlinné živiny. Na tento recept můžete použít černé fazole z konzervy, což přípravu ještě urychlí. Přidejte mrkev, celer, česnek, kmín a kapku cherry octa a všechno smixujte. Je to nejrychlejší způsob, jak zachovat chuť a dostatek živin z jednotlivých ingrediencí. Polévku ozdobte plátky nakrájeného avokáda, což vás ještě více nakopne.



fast soup inside 3

2. Polévka z kokosového mléka s restovaným květákem

Zdroj: Jamie Oliver

Jedna porce květáku obsahuje až 77% z doporučeného denního příjmu vitaminu C. Z tohoto důvodu je vhodné zařadit brukvovitou zeleninu do svého jídelníčku. Jak vytvořit ještě chutnější variantu tohoto bezlaktózového, bezlepkového a veganského pokrmu? Příkladem je polévka z dílny Jamieho Olivera. Vařená s kokosovým mlékem, naprosto krémová, aniž by byla příliš těžká. Přidejte skořici, severoafrické koření Ras el Hanút, několik stroužků česneku, zeleninový vývar a kapku olivového oleje, vše ozdobte kokosovými vločkami a olejem s chilli (upřednostňujete-li pálivé pokrmy).


fast soup inside 4

3. Kuřecí polévka s červenou čočkou

Zdroj: Jo Cooks

Čočka, kuřecí maso, kmín, kurkuma a uzená paprika, tyto ingredience skrývá vydatná kuřecí polévka z dílny Jo Cooks, která je ve skutečnosti nabitá živinami. Nasekanou zeleninu vhoďte do hrnce, přidejte kuřecí vývar, rajčatový protlak, čočku, kousky kuřete a povařte po dobu půl hodiny. Díky luštěninám obsaženým v polévce můžete docílit snížení cholesterolu v krvi, zvýšit příjem vlákniny a bílkovin. Bylo dokázáno, že konzumace kuřecího vývaru snižuje záněty a zvyšuje imunitní systém. Díky obsahu želatiny můžete docílit zhoustnutí vašich kostí, podpořit zdraví vašich chrupavek a zklidnit tak případné bolesti kloubů.

Kategorie Tagy