Procvičte si mozek:  neobyčejný trénink mysli

Tak jak cvičíme naše tělo k lepším výkonům, můžeme stejně tak učinit s naší myslí. Schopnost soustředit se, zvyšovat koncentraci a dosáhnout tak většího porozumění.

Je to velmi podobné jako fyzická aktivita, protože vše vyžaduje rutinu a nepřetržitou praxi pokud chceme dosáhnout výsledků.
Meditace vyžaduje trénink. Pokud cvičíte mysl, vede to ke zdravějšímu životnímu stylu, stejně jako fyzické cvičení vede ke zdravějšímu tělu. Ale proč bychom se měli zaměřit na cvičení mysli? Podle Sadvydia Association partnera Holmes Place, jsou výhody tak jednoduché, jako nalezení štěstí. To je konečný cíl.
Všichni známe pocity jako na horské dráze. V jednu chvíli máme něco na dosah - a v příštím okamžiku to tam zase není. Když se to stane, jak můžeme dosáhnout většího pocitu stability, bezpečí, štěstí a spokojenosti?

Pojďme si nejdříve říct něco k velmi zvláštnímu nástroji, který z nás dělá to, kdo jsme a co jsme: lidská mysl.
Naše mysl, která zahrnuje inteligenci, myšlenky, touhy, vzpomínky a pocity, může být brána jako mozek. Prostřednictvím mozku můžeme posuzovat, komunikovat a poznávat svět.
Od pozorování západu slunce, přes ochutnávání nového jídla, vnímání vůně čerstvě posečené trávy nebo poslouchání dobré hudby… to vše, a mnohem víc nám může vyvolat husí kůži. Je to naše mysl, která nám s pomocí našich pěti smyslů umožňuje vnímat a užívat si tohoto světa.

Tři přirozené stavy mysli

Hledání štěstí a interakce s vnějším světem můžeme nazvat stav „bdění“. Plníme svoje touhy a věnujeme se našim povinnostem v našem bdělém stavu. Chodíme, mluvíme, smějeme se, myslíme, odpočíváme, čteme, píšeme a za pomoci našich pěti smyslů.
Druhý přirozený stav, který denně zažíváme je „denní snění“, kde zažíváme klid a ticho, které nemůžeme vnímat ve stavu bdění. Odpojíme smysly z vnějšího světa a soustředíme se na naše sny a dostáváme se do hluboké relaxace.
Třetím stavem, který většina z nás zažívá denně (a má zásadní význam pro naše zdraví) je hluboký spánek. V tomto stavu jsou naše smysly téměř úplně v klidu. Hluboký klid a odpočinek probíhá v naší mysli.
Pokud bychom mohli připojit elektrody k našemu tělu a mysli a měřit míru hladiny blaženosti, pohody a regenerace ve všech třech stavech, tak v hlubokém spánku bychom viděli nejvyšší hodnoty.
Ale je tu ještě jeden stav, kterého si nemusíme být tolik vědomi.
Je to stav bytí, který nabízí nejvyšší formu štěstí, spokojenosti a zdraví. Samozřejmě je řeč o meditaci, neboli to, co je často označováno jako transcendentální stav.
Tento stav je vrozený a přirozený jako předešlé tři stavy bytí. Přesto vyžaduje správné podmínky, prostředí a techniky aby se začal objevovat, což může být těžké v hektickém světě moderního života. Musíme se tedy snažit, abychom tohoto stavu dosáhli.

Tipy pro trénink mysli:

  1. Vyberte si denní dobu, kdy je váš stav nejvíce nakloněn ke správným podmínkám a to může být buď za svítání, nebo při západu slunce.
  2. Vyberte si tiché a klidné místo kde Vás nebude nic rušit a můžete se uvolnit.
  3. Obklopte se štěstím a mírem. Svoje místo si můžete vyzdobit předměty, které máte rádi. Svíčky, ozdoby nebo i hudba Vám může velmi pomoci.
  4. Zavřete oči a soustřeďte se na dýchání (hluboké nádechy nosem), a zbavte se všech myšlenek co Vám běhají v hlavě.
  5. Zůstaňte v pohodlné pozici, která Vám umožní se soustředit na Vaše tělo
  6. Setrvejte do té doby, dokud je Vám to příjemné a baví Vás to. Vše je velmi individuální, tak si najděte to, co Vám vyhovuje a držte se toho.



Kategorie Tagy