Proč pro vás může být cvičení v zimě lepší

Ať zvedne ruku ten z vás, kdo se chce vzdát pohodlí domova, vyhřáté deky a obrovského hrnku čaje v mrazivých měsících? Je pravda, že nikdy není úplně snadné najít motivace ke cvičení venku, navíc pokud jsou teploty pod teplotou mrazu, ale cvičení v zimě pro váš může být extrémně prospěšné. Navrstvěte se, abyste udrželi své tělo ve správné teplotě a vydejte se vstříc chladu - přinášíme vám, proč to stojí za to:

1. Spálíte větší množství kalorií

Samotný třas pálí kalorie, cvičíte-li tedy v ledovém klimatu, vaše tělo hůře reguluje vaši teplotu díky chladnému počasí. Existuje celá řada různých druhů tuků ve vašem tělo, na které chlad působí naprosto jinak: bílý tuk, hnědý tuk a odstíny mezi tím vším. Bílý tuk je nechtěný tělesný tuk, hnědý tuk je metabolický tuk, který pálí kalorie. Vědci našli důkaz, který naznačuje, že naše těla jsou schopna v zimních teplotách přeměňovat ten nepříjemný bílý tuk na hnědý.

2. Vaše srdce bude šťastnější

Je-li vám zima, vaše srdce pracuje obtížněji, aby rozproudilo krev do celého vašeho těla. Ačkoli jste zdraví, pravidelně cvičíte, tento způsob vytrvalostního cvičení posílí vaše srdce - což oceníte především díky tomu, že budete v budoucnu při cvičení odolnější.

winter workout inside 1

3. Zvýšíte svoji emoční pohodu

Think about a stroll in the park, with crisp air and fresh snowfall. It’s refreshing, exhilarating, and totally stress-reducing. Taking your workout into the elements, especially when the winter sun is shining, can help ward off seasonal affective disorder (SAD) which is a type of depression linked to the darker, colder months. As your body works to warm up, your endorphin levels start to raise, leaving you happier and lighter after your chilly workout.

Přemýšlejte o procházce v parku na čerstvém vzduchu a o čerstvém sněhu. Je to osvěžující, vzrušující a pomůže vám to zbavit se stresu. Když zařadíte tyto prvky do svého cvičení, nejlépe tehdy, když vykouknou v zimě sluneční paprsky, pomůžete tak odvrácení sezónní afektivní poruchy (SAD), což je typ deprese způsobený nedostatkem světla, zejména pak během chladnějších měsíců. Jakmile se vaše tělo začne zahřívat, úroveň endorfinů se zvýší, budete se cítit po vašem tréninku v chladném počasí šťastnější a lehčí.

4. Stanete se profíkem v rozcvičování

Naučte se během chladného počasí pořádně rozcvičit. Správná rozvička vám pomůže lépe se uvolnit a rozhýbat, nejen že vás udrží v teple, ale také vám pomůže předejít bolestivým zraněním jako je například zvrtnutí. Postavte se na značky, udělejte několik panáků, abyste rozpumpovali vaše srdce a napumpovali tak krev do vašich svalů.

winter workout inside 2

Zahřívá vás myšlenka cvičení v zimě? Nic se nevyrovná růžové záři ve vašich tvářích po intenzivním venkovním tréninku, ale co je důležité, dostatečně chránit svou hlavu před chladem. Přinášíme několik tipů, které je potřeba si zapamatovat, cvičíte-li v chladném počasí:

Zůstaňte hydratovaní: Vaše tělo se stále bude potit i v nižších podnebí. Jedná se pouze o to, že pot je uvolňován rychleji do chladného, suchého větru. Vypijte před tréninkem, během nej a po tréninku venku velké množství vody - nečekejte na to, až budete žízniví.

Vrstvěte: Nikdy nepůjdete běhat v obří zimní bundě. Místo toho si vyberte volné, lehké vrstvy, abyste uchovali teplý vzduch uvnitř. První vrstva by měla být z tkaniny odvádějící vlhkost z těla, další vrstva by měla být izolační (vlna nebo fleece jsou lepší než bavlna, protože jsou schopny udržet teplo v těle), vrchní vrstva by měla být odolná proti větru a vodě.

Obalte své končetiny: Nedopusťte, aby se z vás stal sněhulák. Chraňte své ruce rukavicemi a své uši pokrývkou hlavy. Začnete-li cítit nepříjemné pocity na pokožce jako bolest a znecitlivnění, zejména v oblasti nosu a brady, je nejvyšší čas se vrátit zpět do vašich domovů.

Kategorie Tagy