Proč je důležitější být zdravý, než být hubený

Jak byste se rádi toto léto cítili? Plní energie? V kondici? Připraveni předvést nové plavky v plné kráse? Je jednoduché si pomyslet, že shodit nějaká ta kila je klíčem k zdravějšímu životnímu stylu. Ale být hubený neznamená být šťastný. Ale být zdravý ano.

Pro většinu z nás je cílem našeho cvičení úbytek tělesného tuku, spalování kalorií a úbytek na hmotnosti. A ačkoliv to jsou všechno kýžené cíle, cvičení přináší výhody, které pro vás mohou znamenat víc než to. Fyzická aktivita totiž může zlepšit vaší náladu, posílit srdce a snížit riziko rakoviny a cukrovky, ochránit vás před virovými onemocněními, zlepšit paměť a očistit vase tělo.

Když přijde na stravu, celé je to o výživě vašeho těla pomocí potravy; raději než její odpírání. Pokud se tedy zaměříte na hubnutí, nemusíte dělat to, co vase tělo potřebuje. Zde čtyři způsoby, jak doslova nakopnout svou dietu a životní styl a začít pracovat na správných cílech.

1. Poslouchejte své tělo

Klíčem ke šťastnému, zdravému tělu je jíst čerstvé, sezónní potraviny co nejčastěji. Jestliže máte hlad a chuť na nějaké pořádné jídlo, vase tělo vám zkrátka říká, že se máte najíst. Jestliže bude vase dieta plná výživných komplexních potravin, tyto chutě by vás měly přejít, a pokud ne, jezte více. Hladovění totiž sice může pomoci shodit přebytečná kila, ale není to udržitelný způsob životního stylu a dlouho vám nevydrží.

2. Zvolte cvičení, které máte rádi

Nemá smysl se věnovat cvičení, které vás nebaví. Možná zhubnete, ale dlouho se mu věnovat nebudete a proč se zbytečně trápit? Ať už vás baví skákání na trampolíně, potápění do hlubin bazénu nebo se ke svým gólům chcete protančit, každý si dokáže najít alespoň jednu aktivitu, kterou si oblíbí. U nás v Holmes Place najdete velký výběr těch nejpopulárnějších lekcí, ale pokud se vám nechce vyjít z domu, zacvičte si ze svého gauče. Cvičení, které odpovídá vaší povaze se tak spíš stane vaším zvykem a vy díky němu budete zdraví a šťastní dlouhodobě.

3. Vynechejte dietní potraviny

‘Bez cukru, ‘bez tuku a ‘nízkokalorické’ potraviny pro vás nejsou vždy lepší volbou. Ve skutečnosti jsou plné chemie, umělých sladidel a hydrogenovaných olejů jako náhražka chuti. Rozhodně nechutnají tak, jako skutečné jídlo a rozhodně nejsou tak výživné, abyste si díky nim udrželi své zdraví. Zkuste tedy svou dávku živin dostat například ze superpotravin jako jsou quinoa, batáty nebo třeba borůvky. Nikdy už pak nebudete chtít po “dietních” jídlech do mikrovlnky sáhnout.

4. Přestaňte si vše odpírat

Kontrola množství, ne odpírání. To je klíč k nalezení zdravého životního stylu a občas to znamená, že si ten svůj kousek dortu dát můžete. V okamžiku, kdy si budete říkat, že si nemůžete dát ani sušenku, ta sušenka bude něčím na co se budete fixovat. Bude se vám o ní zdát do doby než si jí dopřejete a to dokonce ve větším množství. A co se stane dál? Budete si připadat poražení a zdravý životní styl vám bude připadat příliš těžký. Místo toho, abyste si odpírali nezdravé potraviny nebo dezerty, jezte tak z 80% zdravě a čas od času si ty dobrůtky dopřejte. Nejlepší způsob jak si dopřát své oblíbené lahůdky je, když v nich zaměníte nějaké suroviny za zdravější jako například vyměnit cukr za med, nebo čokoládu za čisté kakao.

Kategorie Tagy