Přestaňte s kouřením

Jednoduché řešení bohužel neexistuje - tento přístup "jeden problém - jedno řešení" bohužel stojí za většinou neúspěšných pokusů přestat. Zvažte všechny možnosti, aplikujte je a pusťte se do práce.

Ať už to jsou náplasti, náhražky, cvičení, jídlo nebo mlsání, léčiva a další... Pokud je tu něco, co vám má pomoci, zkuste toho využít. Závislost na cigaretách je velmi vážný problém a jediné, proč se ještě neléčí na klikinách je, že je stále ještě společensky akceptované.
Většina bývalých kuřáků vám potvrdí, že se pouštíte do těžké bitvy, která za to ale stojí.

Učte se od druhých. Příběhy úspěchu i neúspěchu vám mohou pomoci. Nechte se inspirovat těmi, kteří byli schopní jejich závislost překonat a poučit se z vlastních chyb: stáhněte si aplikaci, přečtěte něco na internetu a projděte si diskuzní fóra. Jednou z nejčastějších chyb je přílišné sebevědomí: najednou začnete věřit, že máte nad svými zlozvyky plnou kontrolu a rozhodli jste se tu jednu cigaretu vykouřit. Upřímně, pravděpodobně nemáte. Pokaždé když tento pocit získáte, jste úplně stejně závislí jako jste byli předtím a budete bojovat stejnou bitvu se svými touhami a chutěmi. Zkrátka si tu jednu cigaretu nedávejte. Nepotřebujete jí.

Znechuťte si kouření. Všechny ty nechutné fotografie na obalu cigaret, to jak se vás po kouření drží ten nechutný zápach, kterého se jentak nedá zbavit, zkrátka si vědomě zapřemýšlejte nad tím nejhorším, pokaždé, když vezmete cigaretu do ruky. Pokud se vám pokaždé vybaví přeplněný popelník nebo zažloutlé prsty, možná už tolik nebudete spěchat, abyste si zapálili. Snažte se si tuto znechucenost udržet, dokud se vás drží chuť. Pokud vydžíte, budete v pohodě.

Odolejte chutím. Každá touha jakoby ve vašem mozku odstartovala potřebu si zakouřit. Jakmile začnete mít chutě, odolejte jim a uvidíte, že jejich intenzita se bude snižovat. Čas od času vám jejich sílu připomene stres, ale pokuste se zaměřit svou pozornost jinam a možná si právě díky tomu zkrotíte své myšlenky.

A co ty extra kila? Není to váha, jste pouze nafouklí pýchou. Lidé často přiberou, pokud přestanou kouřit. Ačkoliv nebyla nikdy prokázána přímá spojitost, je jasné, že citlivější smysly nakopnou i váš apetit, protože jakobyste objevili nový svět všech chutí, vůní a intenzity jídla. Také se zdá, že touha po sladkém je náhražkou touhy po cigaretách, protože napodobuje pohyb, který máte spojený se závislostí - dodržuje interakci mezi rukou a ústy, stejně jako při kouření. Existují však i zdravější varianty, které mohou vaši mysl zabavit a kompenzovat ztracenou koordinaci. A i když pár kil naberete, pamatujte, že pokud jste porazili kouření, zvládnete i tuto další výzvu. Zkuste také zvážit návštěvu našich klubů, protože budete v naprosto nekuřáckém prostředí, budete dělat činnost, která je zdraví prospěšná, zabaví vaši mysl a pomůže odstranit ty nechutné myšlenky. Koneckonců, možná objevíte nový životní styl, který vám prospěje.

Zabavte se. Je úžasné, jak můžete využít těch pár minut, které byste jinak strávili kouřením. Jakmile přestanete, uvidíte, že budete mít chuť věnovat se věcem, které vás, váš mozek a ruce zabaví na delší dobu. Řemesla, umění a koníčky jsou vaši nejlepší spojenci, ale pokud máte pouze pár minut, zkuste zaktualizovat své sociální sítě, spojit se s přáteli, někomu zavolat nebo si přečíst další z našich inspirativních článků.

Kategorie Tagy