Přečtěte si, jak už nadobro zatočit s úzkostí

Každý z nás čas od času trpí úzkostí. Ať už máte starosti týkající se peněz, zdraví, práce, vztahů nebo rodiny, úzkost se může projevit v mnoha podobách a negativně tak ovlivnit váš život - nehledě na vaše fyzické zdraví.

A zatímco většina z nás si je vědoma existence určitých způsobů, jak se zbavit stresu a deprese, pokud stále trpíte zrychleným srdečním tepem, problémy se spánkem nebo příliš přemýšlíte nad zbytečnostmi, určitě jste ještě nevyzkoušeli všechny.

Zde vám přinášíme několik vyzkoušených způsobů, jak se zbavit přemíry úzkosti a začít tak žít šťastnější a zdravější život - počínaje technikami zaměřenými na vaše tělo a duši, uklidňujícími čaji konče. Čím více se jim budete věnovat, tím lépe se budete cítit.

1. Dýchejte zhluboka

Toto je jedna z nejúčinnějších a zároveň nejjednodušších technik, jak se zbavit pocitů úzkosti, strachu, paniky nebo obav. Úzkost vždy vychází z nesprávného způsobu dýchání, tudíž až se příště budete cítit plní úzkosti, zkuste zpomalit a začněte procvičovat hluboké dýchání. Následující cvičení je také ideálním způsobem, jak docílit celkového uvolnění:

Posaďte se na židli, narovnejte záda a opřete předloktí o opěradla.
Zhluboka se nadechněte nosem po dobu 5ti až 6ti sekund se zataženým břichem.
Zadržte na několik vteřin svůj dech a následně pomalu vydechujte ústy po dobu 
7 sekund a zároveň uvolněte své břicho.
Cvičení opakujte 10x a uvidíte, že s každým výdechem se budete cítit uvolněnější 
a klidnější.

2. Cvičte denně

Jakýkoli pohyb, počínaje desetiminutovým jednoduchým cvičením až po hodinu strávené na lekci Zumby, může výrazně snížit úroveň vaší úzkosti. Studie ukazují, že kromě vyčištění mysli a uvolnění endorfinů, pravidelné aerobní cvičení může odstranit napětí, zlepšit náladu a kvalitu spánku a zvýšit vaše sebevědomí. Až se tedy příště budete cítit pod tlakem, zamiřte do vaší oblíbené posilovny, jděte se proběhnout nebo zavítejte na lekci jógy. Vaše tělo, mysl a duše vám za to poděkují.

3. Zbavte se chaosu ve svém životě

Nepořádek způsobuje stres. Cítíme-li se obklopeni nepořádkem v našich domácnostech či na pracovištích, míváme často zmatek i v našich myslích. Projevuje se to mnoha způsoby: nemůžeme najít klíče od auta, chodíme pozdě do práce nebo máme pocit, že stále nic nestíháme. Dostaňte pod kontrolu svoji psychickou nerovnováhu a budete se den ode dne cítit víc a víc uvolněnější. Snažte se na to jít systematicky krok za krokem - najdete-li věc, kterou nepoužíváte, nechcete nebo nepotřebujete, jednoduše se jí zbavte, odneste do sběrných boxů anebo někomu darujte.

4. Pořádně se vyspěte

Úzkost a spánek, respektive jeho nedostatek, jdou ruku v ruce. Jste v neustálém koloběhu bdění a úzkosti; čím více se trápíte nespavostí, tím méně spíte, a čím méně spíte, tím více na to myslíte. Nicméně, pakliže jste ve stresu, odpočinek zkrátka potřebujete. Pokuste se tedy dodržovat pravidelný spánkový režim: choďte spát každý večer ve stejnou hodinu a probouzejte se každé ráno ve stejný čas. Snažte se nepoužívat žádná elektronická zařízení alespoň půl hodiny před tím, než ulehnete. Taktéž se vyhýbejte konzumaci kofeinu a alkoholu. Máte-li přeci jen chuť se před spaním něčeho napít, uvařte si raději zklidňující heřmánkový čaj. Má velmi dobrý vliv na nervový systém a je dokázáno, že spolehlivě potlačuje projevy úzkosti.

Kategorie Tagy