Co způsobuje přibírání na váze? Ne vždy je to jen o jídle.

Někdy to může být skutečně frustrující, když číslo na váze nereflektuje váš zdravý životní styl. Přestože za přibírání na váze většinou může být přijímání více kalorií než ve skutečnosti spálíte, je tu ale několik dalších faktorů, které mohou hrát roli.

Vyvážený jídelníček je klíčovou složkou výživy každé ženy, takže čtěte dál, co může vaši snahu o udržení si zdravé váhy posouvat zpět na začátek.

Dehydratace

Pití dostatečného množství vody je základem pro udržení hmotnosti. Když je vaše tělo správně hydratované, je pro vaše zažívání mnohem snazší zpracovat všechny přijaté živiny a dostat je ve vašem těle tam, kam je třeba. Nedostatečný pitný režim také může způsobit to, že vaše tělo bude zadržovat vodu z jídla, které sníte, což opět znamená vyšší číslo na váze. A nejen to, dehydratace vaše tělo ošálí a vy pak budete mít pocit hladu, i když se ve skutečnosti jedná o žízeň, takže ve výsledku sníte daleko víc, než kdybyste byli hydratovaní.

Nedostatek živin

Nízké množství hořčíku, železa a vitamínu D může oslabit a zpomalit váš metabolismus a ztížit udržení si ideální váhy. Do svého jídelníčku můžete hořčík zařadit v podobě mandlí, železo z červeného masa a špenátu a vitamín D z mléka nebo z krátkého pobytu 5 - 10 minut na sluníčku. Pokud si svůj jídelníček hlídáte a dodržujete ho a přesto tyto živiny stále postrádáte, možná si promluvte s lékařem o možnosti zařazení suplementu.

Nedostatek spánku

Když se vyspíte málo, tak se následující den cítíte celou dobu unavení. A také to může přispět k nabírání hmotnosti. Zaprvé, nedostatek spánku vám rozhodí přirozené hormony, což se může podepsat na vašem metabolismu a schopnosti zpracovat potravu. Také to zkomplikuje vaši schopnost rozlišit signály hladu od saturovanosti ve vašem těle. Plus, čím déle budete vzhůru, tím větší šance, že si budete chtít dopřát noční svačinku, což ve výsledku znamená příjem vícera kalorií, než jste schopni spálit.

Vedlejší účinek léků

Je možné, že léky či suplementy, které užíváte, také zapřičiňují nabírání na váze. Zkuste se pobavit s lékařem, zda-li léky, které užíváte, mohou vaši hmotnost ovlivňovat. Možná vám bude schopen najít i alternativu, která tento vedlejší účinek nemá. Vždy se ale poraďte s lékařem o jakékoliv změně či přerušení užívání vašich léků.

Zdravotní potíže

Pokud se řídítě správným jídelníčkem, dostatečně cvičíte a nemůžete přijít na jiný důvod, proč přibíráte na váze, je možné, že vás může trápit nějaký zdravotní problém. Diagnózy jako Cushingův syndrom, přebytek kortizolu nebo hypofunkce štítné žlázy mohou přibírání na váze způsobovat, i když váš životní styl je zdravý. Domluvte si pravidelné prohlídky u lékaře, který vám pomůže odhalit příčinu nárůstu vaší hmotnosti. Také vám doporučí, které testy je třeba podstoupit.



Kategorie Tagy