6 nejhorších chyb v jídle

Můžete omezit příjem kalorií, vyhýbat se šumivým nápojům a jste poslední osobou, která se na kancelářských schůzkách dotkla sušenek. Tak proč nevidíte výsledky? Ujistěte se, že neděláte tyto chyby.

Jíte "dietní" potraviny

Nízkokalorické mikrovlnné pokrmy, koktejly a tyčinky mohou být vhodné, ale nepomáhají zhubnout a chybí jim živiny. Jezte zdravé porce čerstvého, organického, sezónního jídla, abyste zůstali sytí po delší dobu. Pro rychlou svačinu vyzkoušejte řecký jogurt s jahodami, nebo zkuste rychlou omeletu namísto ´falešného´ obědu.


Jíte pouze zdravé tuky

Avokádo, ořechy, extra panenský olivový olej ... nepopíráme, že tyto mononenasycené tuky jsou neuvěřitelně dobré pro Vaše srdce. Ale pokud jich jíte příliš velké porce – hodně oleje, celé avokádo v jednom salátu, celý sáček ořechů na posezení – můžete se dostat tam, kde tyto potraviny napáchají více škody než užitku.


Vaše káva je nášlapná mina

Pro mnoho lidí nezačíná den bez opravdové kávy. Kofein není špatná věc – ukázalo se, že obsahuje celou řadu zdravotních přínosů, včetně snížení rizika onemocnění srdce a rakoviny. Ale pokud se chystáte do místní kavárny a objednáte kávu s dalšími sirupy, medem, smetanou a plnotučným mlékem - může Vás šokovat na kolik kalorií je taková káva schopna se vyšplhat.


Vždy si dáte salát

Na salátu není nic špatného, že? Ale salát nemusí být koneckonců vždy tou nejlepší volbou. Pokud vyberete příliš lehký, nebudete konzumovat dostatek kalorií, abyste uspokojili hladové hormony. Na druhé straně škály jsou saláty často přeplněné tukem a kaloriemi: smetanové dresingy, krutony nebo tučné sýry a ty rozhodně nejsou to pravé ořechové.


Neplánujete dopředu

Hladovíte v okamžiku, kdy se dostanete ze dveří práce nebo z tělocvičny? Nejste jediní. Ale pokud nevíte co k večeři, nevybíráte si nejlepší čas k rozhodování. Mozek pracuje tak, aby si přál po výkonu vysokokalorické jídlo, takže můžete být v pokoušení jít na pizzu.


Nejíte dostatek sacharidů po cvičení


Tvrdí nám, že sacharidy jsou pro nás špatné. To je částečně pravdivé, ale pouze pokud jíte špatné druhy. Pokud jste se tvrdě potili v tělocvičně, šlapali, dokud to nebolelo, nebo jste běželi pár kilometrů navíc, potřebujete správně doplnit energii. Vaše svaly potřebují k zesílení glykogen, který můžete získat z "dobrých" sacharidů jako jsou ovoce, zelenina, celozrnná jídla a luštěniny.

Kategorie Tagy