5 nejlepších způsobů, jak ze svého jídelníčku odstranit cukr

Mnoho lidí bojuje se závislostí na cukru, aniž by si to uvědomili. Pokud máte potíže s udržením své diety nebo se zkrátka jen nemůžete zbavit přebytečných kil nezávisle na tom, jak moc cvičíte nebo kolik kalorií se odpustíte, dost možná je na vině právě závislost na cukru.

Pokud se záměrně vyhnete cukru a zasytíte se na kvalitních potravinách, budete se cítit lépe a plní energie. Kvalitní dieta vám také pomůže dosáhnout vašich hmotnostních cílů. Přečtěte si následujících 5 klíčových kroků k tomu, abyste ze své diety vyřadili cukr a proč je každý krok důležitý speciálně pro ženy.

Omezte slazené nápoje

Limonády, energetické nápoje, kávové nápoje, slazené vody a džusy obsahují veliké množství cukru. Spousta slazených nápojů navíc má trochu neprůhledné velikosti porcí, což znamená, že ve skutečnosti konzumujete mnohem více cukru a kaloríí než si uvědomujete. Například standartní 300 ml sklenička má kolem 150 kalorií, ale ve většině večerek, kinech a dalších místech, kde prodávají limonády má porce třeba 300 - 500 kcal. Takže i když omezíte alespoň 1 sladký nápoj, hodně to přispěje k dosáhnutí vašich cílů. Zkuste se podívat po variantách bez cukru jako např. černý čaj a káva, které uspokojí vaše chuťové pohárky a doplní energii kofeinem.

Vyhněte se zprocesovaným potravinám

Zprocesované jídlo je to, které nevypadá tak, jak by se nacházelo v přírodě nebo by přirozeně v přírodě nemohlo existovat. Mnohá zprocesovaná jídla se na náš stůl dostávají v plastových obalech, krabicích, sklenicích, které jsou plné chemikálií. Zprocesované potraviny jsou velmi návykové, protože obsahují velké množství cukrů a tuku. Nejjednodušší způsob jak snížit jejich spotřebu je, snažit se je odstranit z každodenního jídelníčku. Dát si ho příležitostně není tak strašné, ale jejich omezení je v ženském jídelníčku nutností.

Snižte spotřebu jednoduchých cukrů

Jednoduché i složité cukry upravují hladinu vašeho cukru v takové míře, že snaha zhubnout může být marná. Jedením uhlovodanů ve velké míře může vést k větším chutím, obvykle opět k uhlovodanům a sadkým jídlům. Většina lidí je závislá na chlebu, těstovinách a rýži, což vaší snaze snížení cukrů vůbec nepomáhá. Soustřeďte se na jedno jídlo, u kterého můžete zaměnit suroviny za ty s nízkým obsahem uhlovodanů.

Snižte množství neviditelných cukrů

Je jednoduché si dopřát jídlo, aniž byste museli přemýšlet o tom, zda cukr obsahuje či nikoliv. Možná si dáváte salát nebo sendvič bez cukru. Ale dost možná na něm máte dresink nebo omáčku, která vás vrátí zpět na začátek. Dejte si pozor na potraviny označené jako "dietní", "nízkotučné" či "bez tuku". Mnoho těchto jídel sice méně tuku obsahují, ale za cenu zvýšení cukru. Čtěte proto pořádně kolonku ingredience a zkuste si najít zdravější náhradu.

Pijte více vody

Někdy to může vypadat, jako vaše tělo potřebuje cukr, ale ve skutečnosti je dehydrované a velmi žádá o vodu. pokud máte chuť na nějaké jídlo, dejte si velikou sklenici vody a několik minut počkejte. Ve většině případů chutě odezní. Také můžete zkusit vypít množství vody před jídlem a to sníží váš apetit a dopřeje vám snadnější úbytek na váze.

Pokud vás ale opravdu zasáhnou chutě a nic jiného je nedokáže zahnat, dopřejte si malinký hřích. Dát si kousíček čokolády nebo čerstvě upečenou sušenku spolu s ořechy dost často utiší vše a pomohou vám dostat dietu opět na správnou trať.

Kategorie Tagy