4 důvody proč je hubnutí těžké

Pokud jste se někdy snažili zhubnout, víte, že je to běh na dlouhou trať – přinejmenším, pokud chcete aby to mělo dlouhodobý efekt. Jíte dobře a cvičíte, ale váha se pořád ne a ne zmenšovat. Nenechte se odradit! Porozumět tomu, proč je tak složité ztratit hmotnost, vám může změnit postoj natolik, že se těchto kil konečně zbavíte.

1. Jíte dobře celý den a večer si to pokazíte

Probudíte se, cvičíte, vychutnáte si zdravou snídani a oběd, aniž byste chtěli jíst nezdravé jídlo… a pak večer to porušíte. Pracovní den je za vámi a vy máte čas na relax. Během této doby často na něco dostaneme chuť a pak si to vyčítáme. Jenže jedení před tím, než jdeme spát může zvýšit hladinu cukru v krvi a také inzulínu, čímž se stává složitější pálit tuky Je to častá chyba a jediný způsob, jak se toho zbavit, je vycvičit naši mysl k tomu, že potrava kterou přijímáme slouží k výživě a ne pro uspokojení našich chuťových buněk.

Jak to překonat?
Jestliže budete jíst něco, co není ve vašem dietním plánu, opravdu si dopřejte pouze malé množství. Může se jednat například o malý kousek hořké čokolády. Hlavně se najezte dobrým, výživným jídlem maximálně tři hodiny předtím, než půjdete spát.


2. Opíráte se o vůli

Pokud se spoléháte na sílu vůle, která vám pomůže zhubnout, narazíte na překážky. Můžete sledovat všechna inspirativní videa na světě, jíst několik týdnů skvěle ... a pak najednou sníte celou mastnou pizzu a rázem je po všem.

Jak to překonat?
Spíš, než se soustředit na negativní energii a stres říkat si, že "nebudete jíst pizzu", zaměřte se na to, co jíst můžete. Také se zkuste se od "špatného" jídla rozptýlit jiným potěšením - čtení, hraní hudby, plavání, jóga, dokonce i procházka může pomoci zabavit váš mozek.


3. Jste vystresovaní

Všichni víme, že stres je pro naše zdraví špatný. Způsobuje bolesti hlavy, trávicí potíže, svalové napětí, problémy se spánkem, deprese a úzkost. Příliš mnoho kortizolu (stresového hormonu) ve vašem těle může také způsobit zmatek ve vašem metabolismu. Jak? Kortizol říká vašemu tělu, aby doplnil energii, zvyšuje vaši chuť k jídlu a nechá vás toužit po slaném, sladkém a tučném jídle, aby stimuloval váš mozek k uvolnění příjemných chemikálií.


Jak to překonat? Snižte stres cvičením, spánkem, meditací, nebo čímkoli jiným, co vás udělá šťastným (kromě koblih). Zjistíte, že je mnohem snazší zhubnout bez toho, než kdyby kortizol skákal okolo.



4. Váš společenský život a okolí

Nemůžete ovládat věci kolem sebe. Spolupracovníky s čerstvě napečenými dobrotami, obědy v restauracích a nesmírně voňavé jídelny, neodolatelnou nabídku vína nejlepšího kamaráda. Je to všechno velmi lákavé.


Jak to překonat?


Doma máte kontrolu. Zbavte vaši kuchyni čehokoli, co vás může pokoušet. Postavte si v rohu vašeho domova koutek pro cvičení a do jídelny dejte misku čerstvého ovoce. Pokud uděláte vše, co je ve vaší moci, abyste podpořili úsilí o snížení tělesné hmotnosti ve vašem domě, můžete říct ano lahodné sklenici červeného v domě svého přítele.

Kategorie Tagy