10 tipů, jak získat kondici, kterou jste ještě neměli

Chcete být dlouhodobě fit? Naše tipy vám pomohou!

1. Otestujte se

Smluvte si schůzku s trenérem a nechte si zaznamenat výkon ve všech důležitých cvičeních. Vyfoťte se pro pozdější srovnání. Zaznamenání vašich výchozích bodů je dobrým referenčním bodem.

2. Stanovte si, co vlastně chcete

Svaly? Formování? Zlepšení poměru boků a ramen? Stanovte si, co přesně na sobě chcete změnit. Jasně si určete, jak chcete vypadat a jak se chcete cítit.

3. Nastavte si cíle

Stanovte si cíle podle principu SMART: specifické, měřitelné, dosažitelné (Attainable), realistické, časově omezené (Time-constrained). Díky tomu budete moci monitorovat svůj pokrok a budete mít jasně danou motivaci. V kalendáři si zatrhněte událost, která vás bude k dosažení cílů motivovat, jako například sportovní událost, které se chcete zúčastnit, nebo den na pláži s přáteli.

4. Udělejte si časový plán

Bez jasně daného časového plánu se nic nezlepší. I když musíte neustále posouvat cvičení v nabitém pracovním týdnu, vyhraďte si pravidelnou dobu na trénink. Díky tomu budete mít časový rámec a bude pro vás jednodušší cvičení zodpovědně dodržovat.

5. Nechtějte všechno najednou

Nesnažte se postavit Řím za jeden den. Připusťte si, že dosažení vašich cílů bude stát spoustu úsilí a trpělivosti. Nepropadejte depresím, když po několika týdnech ještě nejsou vidět skoro žádné změny. Myslete na konečné cíle!

stretch yoga

6. Začněte od nuly

Zahoďte své staré cvičební programy a začněte pěkně od začátku. Je přece nový rok! Začněte svůj trénink s těmi nejjednoduššími, základními cvičeními. Vystavte svoji pyramidu od základů.

7. Nebojte se ambiciózních cílů

Vytrénujte největší svaly v těle pomocí komplexních pohybů, při kterých zapojíte hodně kloubů, jako například dřep, tlak v lehu na lavici nebo veslování. Vytvořte si silný základ a nebojte se do svého nového programu zahrnout detaily, jako třeba vytvarování paží.

8. Dejte se do pohybu

Vyhněte se zranění z přílišného opotřebování – zaměřte se na rozvíjení své mobility a flexibility. Pokud na sobě budete tvrdě pracovat v posilovně, musíte se zároveň zaměřit na udržování jemných tkání. Je mnohem snazší se držet svého programu, když vás pořád nebude bolet celé tělo!

9. Začněte uprostřed

Je možné, že jedním z vašich cílů je ploché břicho a vyrýsované břišní svaly. Během celého svého programu byste ale měli pracovat na svém jádru a neměli byste ho před blížícím se létem zanedbávat. Vytvořte si silné jádro a v ostatních cvičeních budete postupovat mnohem rychleji. Speciálně na posílení jádra (core) se zaměřuje především metoda Pilates.

10. Buďte silní

Být silný je sexy. Ať už vám jde o velikost, tvar, proporce nebo atletické schopnosti, síla je vaším nejlepším základem. Až si vybudujete sílu, můžete se zaměřit na konkrétnější místa, která odpovídají vašim cílům. Tvrdě trénujte, abyste byli silní a byli tak na nejlepší cestě splnit si své cíle!

dumbbells

Kategorie Tagy