10 skvělých tipů, co ulehčí oteklým nohám

Vaše nohy nejsou tak štíhlé a mrštné, jak by měly? Většina z nás sní o delších, štíhlejších končetinách, ale pokud trpíte otoky a zadržováním vody v těle, nezoufejte.

Naše tipy Vám pomohou, že budete o trochu blíže tomuto ideálu.

1. Nechte se prohlédnout

K otokům může dojít z mnoha příčin. Většina z nich jsou nevinné, ale v některých případech jsou oteklé nohy známkou toho, že se něco vážnějšího děje. Například premenstruační změny, těhotenství nebo příliš mnoho soli. Pokud jste si všimli něčeho neobvyklého nechte se prohlédnout.
Fyzicky nepříjemné otoky jsou způsobeny tím, že z drobných cév (známé jako kapiláry), unikají kapaliny, tekutina se hromadí v okolních tkáních a vznikne otok.
Edém (otok) zatěžuje srdce i ledviny, a na to můžete doplatit v dlouhodobém horizontu. Stojí za to jít na kontrolu co nejdříve.

2. Buďte aktivní

Po kontrole lékařem, je čas dostat se na nohy.
Nejlepší zbraní v boji proti oteklým nohám je chůze.
Jakmile jsou Vaše nohy v pohybu, oběh se zlepšuje a otok mizí.
Použití trenažéru nebo běžeckého pásu má celou řadu výhod, nebo můžete střídat tělocvičnu s chůzí venku. V tělocvičně můžete sledovat přesnou vzdálenost a kontrolovat výkon. Doporučujeme 30 minut třikrát nebo čtyřikrát týdně a pak přidávat 5 minut.

3. Posilujte

Jakékoli cvičení je skvělou prevencí proti otokům. Můžete vyzkoušet například:

  • Držte se opěradla židle a zvedněte jednu nohu nad podlahu a zanožte tak, aby Vaše koleno bylo rovně.
  • nebo přejděte na špičky, držte po dobu několika sekund a pomalu snižujte.

Jakýkoli pohyb je velmi účinný.


4. Dejte si nohy nahoru

Ano, povzbuzujeme Vás abyste začali chodit víc, ale máte také naše svolení dát si nohy nahoru.
Když odpočíváte, zvedněte nohy nad úroveň srdce. To pomůže odtoku tekutiny - a ten pocit!

5. Masáž

Poraďte se se svým lékařem, ale pokud je vše v pořádku, masáž je skvělá pro posílení Vašeho lymfatického systému.
Nemusí být hluboká a bolestivá – i jemný pohyb může pomoci otokům směrem do lymfatických uzlin a aktivaci systému. Snad nepotřebujete žádné další důvody abyste se objednali již dnes.

6. Omezte sůl

Příliš mnoho soli může být příčinou nafouklých kotníků. Pokud máte podezření, že i Vy byste mohli být obětí soli, snížte její příjem a zkontrolujte složky jídel, která konzumujete.
Rozhodnout se pro čerstvě připravená jídla má další skvělé pozitivní účinky na Váš systém.

7. Pijte více vody

Může to znít divně, ale pít více vody ve skutečnosti pomáhá látkové výměně. To vám pomůže s otoky, ale také pocítíte další výhody, jako třeba narůst energie. Snažte se pít osm až deset velkých sklenic denně. Zkuste do vody přidávat citrusy, nebo třeba okurky.

8. Použití bylin

Přírodní diuretika jsou jemný, zdravý způsob, jak podpořit zánik otoků.
Zkuste močopudné byliny, jako je pampeliška, lékořice a černý bezu. Zkuste zvýšit příjem celeru, artyčoků, hroznů nebo petržele. Zelený čaj a brusinkový džus jsou také skvělé, pokud Vás voda už nudí.

9. Příjem draslíku

Diuretika mohou hodně snížit množství draslíku. Takže přidejte doplňky draslíku, nebo zvyšte příjem banánů, rozinek a fazolí, z nichž všechny mají vysokou přírodní, hladinu draslíku.


10. Naložte se do vany

Otoky mohou být způsobeny i nedostatkem hořčíku a namáčení ve vaně v přírodní soli je skvělý způsob, jak absorbovat tento vzácný minerál. A ještě budete moci obdivovat své nově štíhlé kotníky, zatímco ležíte ve vaně.

Kategorie Tagy